• Posvieťme si na to!

Assassin’s Creed Unity: Aký prúser je to po rokoch?

Ubisoft už pred tromi rokmi vydal svoj Titanic – Assassins Creed Unity – do sveta . Bol to naozaj veľký prešľap. Samé bugy, privysoké technické požiadavky. Mnohí sme si ho s veľkou radosťou predobjedlali a nikdy nezahrali.  Nuž, človek mieni a Ubisoft mení. Je až neuveriteľné, že som si túto zlátaninu nakoniec zahrala. Ako to celé dopadlo? Poďme sa na to pozrieť.

Arno sa po smrti svojho adoptívneho otca ocitá opäť v ráde Assassinov, kde sa dozvedá, že celý život strávil v náručí Templárov.  Arno sa napriek tomu vrhá do víru pomsty a zakázanej lásky na pozadí Paríža, počas Francúzskej revolúcie.

Klobúk dole pred výberom prostredia aj rebelskej atmosféry. Mesto, prvýkrát v od vydania Assassins Creed, nepôsobí plocho. Dav žije, hýbe sa a dýcha. Hoci stále cítiť, že sú len kulisy,  po tomto zážitku sa len ťažko vrátite do predošlých hier s tým istým pocitom.

Mestá v Assassins Creed Unity, nepôsobia plocho.

Hra na prvý pohľad ohúri. Veď sa pozrite, kam sme sa od čias Altaira dostali! Výhľady z veží dokážu fascinovať, lenže potom natrafíme na kameň úrazu celej AC Unity – príbeh. Napočudovanie, Arno ma vôbec nesklamal.

Postavu Arna sme na malý okamžik mohli vidieť už v Assassins Creed Rouge. Práve preto ma potešilo, že som ich hrala v takomto poradí. Tešila som sa na nadviazanie príbehu. Škoda, že za tých 20 hodín čistého herného času som celý príbeh nejak prehliadla.

Po veľmi sľubnom začiatku, dynamika prudko klesá. Najprv plánujete pomstu, zrazu zachraňujete farmárov, skáčete z jedného do druhého, až ku koncu hlavný príbeh začína totálne nudiť a strácať logiku. Pochlapiť sa nemôže ani príbeh v prítomnosti, ktorý si už po treťom diely nevie získať dostatočnú pozornosť divákov.

Osobne mi prirástol k srdcu nový typ misie- vyšetrovanie vrážd.

Omnoho väčšiu zábavu poskytujú vedľajšie misie, ktoré síce nie sú o ničom inom, ako zabi, dones päť vecí, sleduj, lenže aspoň trochu sa snažia mať vlastný charakter. Osobne mi prirástol k srdcu nový typ misie – vyšetrovanie vrážd, kde sa nespoliehate na zbrane, ale čistú dedukciu a hľadanie dôkazov.

Dobrým osviežením by bola aj novinka multiplayer misií priamo v hre. Musí sa uznať, že práve tie majú výborne vymyslené príbehy, zaujímavé postavy a prepracované cutscénky. Lenže viete si predstaviť Asssasina, kde by aspoň niečo bolo poriadne domyslené?

Po takom dlhom čase je problém nájsť parťákov. Čakanie sa môže pokojne natiahnuť na celé hodiny. Počas toho nemôžete prezerať mapu, ani rýchlo cestovať, čo celkovo znižuje zábavnosť hry. S horším internetom ste takmer bez šance niekoho nájsť.

Hráči radšej idú sami za seba, akoby mali tvoriť skutočný tím.

Problémy tam ale zďaleka nekončia. Pri dlhom čakaní nikdy neviete či vám nehodí hráča, ktorý už radšej sedí pri obede a kašle na nejaké misie. Neschopnosť iných ľudí vás ľahko prinesie na pokraj šialenstva. Čerešničkou na torte sú machovia, ktorí cítia potrebu vyvraždiť všetko živé, než sa snažiť o nejaké plíženie. Hráči radšej idú sami za seba, akoby mali tvoriť skutočný tím.

Hra sa ukončí, až keď sa všetci nepozorovane dostanú z oblasti. Čo to v praxi znamená? Stačí ak sa jeden rozhodne dozbieraváť zvyšné predmety, stratí sa či niekde zasekne a môžete ísť misiu nanovo. Bravo!

Bojový systém si prešiel len drobnými zmenami. Pridalo sa aj kupovanie talentov za body, ktoré získavate za hlavné aj vedľajšie misie. Veľká škoda je, že väčšina z toho je nepotrebná. Len pár vecí zo získaných schopností sa dá skutočne využiť.

Mikrotransackcie, ktoré boli pri vzniku Unity tak rozoberané,  sú v hre úplne zbytočné.

Po dlhom čase sa konečne opäť vraciame k plánovaným vraždám a špeciálnym príležitostiam! Nepotrebujete k tomu ako v jednotke, získané mapy a informácie, len trochu šikovnosti. Príležitosti na špeciálne zabitie tu na vás nijak nečakajú, takže ak premeškáte svoju šancu, smola…

Osobne to oceňujem, pretože aj tam vidno, že postavy už nie sú bezduché ciele, ktoré stačí počkať pri ich pravidelnej obchôdzke. Nie, ak tak hrať sami nechcete.

Mikrotransackcie, ktoré boli pri vzniku Unity tak rozoberané,  sú v hre úplne zbytočné. Popravde som si ich počas hry nijak nevšimla. Dokupovanie zbraní, možno lepších šiat, vám nijak nepomôže ani neuškodí. Zdá sa to len ako systém na okradnutie komplecionistov, čo neznesú nemať všetko. Pritom sa zase dostávame do bodu, keď obyčajná skrytá čepeľ či meč bohato postačia…

Tento článok napísal:
Veronika Šašalová

Milujem dobré príbehy a hľadám ich všade. V knihách, hrách, filmoch, anime, komiksoch aj na internete. Už desať rokov blogujem, som jednou z autoriek Protipólu a knihy L3g3ndy. Písala som pre portál Čítaj.to a momentálne ma nájdete na stránke Imaginaria.sk.

Všetky články tohto autora
Napíš komentár

komentár
Instagram has returned empty data. Please authorize your Instagram account in the plugin settings .
Tento článok napísal: Veronika Šašalová

Veronika Šašalová

Milujem dobré príbehy a hľadám ich všade. V knihách, hrách, filmoch, anime, komiksoch aj na internete. Už desať rokov blogujem, som jednou z autoriek Protipólu a knihy L3g3ndy. Písala som pre portál Čítaj.to a momentálne ma nájdete na stránke Imaginaria.sk.

Skúste ma nájsť na:

Stratená v tomto pretechnizovanom svete som nikdy nenašla sociálnu sieť, na ktorej by som vydržala. Nechcete si nájsť čas a napísať mi list?